0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

راهنمای خرید ظروف اوپال

راهنمای خرید ظروف اوپال

 

ظروفی که در منزل استفاده‌ می‌کنی‍‍م از اهمیت بالایی برخوردار است تا جایی که می‌توان گفت جنس، دوام، زیبایی، طرح، تعداد پارچه و کیفیت به اندازه‌ی خودِ غذا و خوراکی‌ای که در این ظروف سرو می‌کنیم اهمیت دارد و استفاده از ظروف مناسب نشانه‌ی سلیقه و توجه شما به خودتان و مهمانانی که به منزل شما ‌می آیند،  است.علاوه بر این موارد ظروفی که در منزل قصد داریم استفاده کنیم باید از نظر هزینه هم مناسب باشد که در این مورد لازم به ذکر است ظروف اوپال از ظروف چینی به مراتب ارزان‌تر و به صرفه‌تر است.

در ابتدای این مقاله سعی داریم با ارائه‌ی مقدمه‌ای اجمالی، شما را با راهنمای خرید ظروف اوپال آشنا نماییم.

 

پیشینه‌ی ظروف اوپال

 

این نوع ظروف اولین بار در شهر ونیز در ایتالیا تولید شده است و بعد از آن در سال 1958 در کشور فرانسه توسط شرکت آرک اینترنشنال تولید شد، که هدف این شرکت ساخت ظروفی محکم‌ تر و مقاوم تر از سایر ظروف بوده است. آرک اینترنشنال اولین شرکتی است که به صورت رسمی اینگونه ظروف را به ثبت رسان و به همین علت این محصولات با نام تجاری آرکوپال شناخته می‌شود.

شرکت سازنده این ظروف سلیقه‌ی تمامی مشتریان را اعم از کیفیت، جنس، نقش، تنوع و جذابیت را در نظر گرفته است.

 

فواید ظروف اوپال

ظروف اوپال از جنس سرامیک است و به همین علت از ظرافت و سبکی و زیبایی خاصی برخوردار می‌باشد و همچنین به علت استفاده از نیروی گریز از مرکز در ساخت، این ظروف نازک‌تر از ظروفی است که توسط قالب‌ها و یا تحت فشار پرس ساخته می‌شوند، همچنین به دلیل آن که از نوعی لعاب خاص روی این ظروف استفاده می‌شود یک لایه به عنوان محافظ بر روی این ظروف قرار می‌گیرد؛ پس در نتیجه در برابر شوک یا ضربه مقاومت بیشتری از خود نشان می‌دهد و امکان لب‌پر شدن و شکستگی آن خیلی کمتر از سایر ظروف است ضمن اینکه این ظروف را بخاطر مقاومت بالا نسبت به حرارت زیاد می‌توان در ماکروویو نیز قرار داد.در بعضی از ظروف اوپال از طرح و نقش‌های زیبایی استفاده شده است که این نقوش توسط حرارت بر روی آن‌ها نگاشته شده، تا با شستشو در ماشین ظرف‌شویی و قرار گرفتن در حرارت بالای ماکروویو با دوام باشد و طرح‌های چاپ شده روی آن از بین نرود.از دیگر فواید این ظروف شست‌و‌شوی آسان است که هم به صورت دستی و هم با ماشین ظرف‌شویی قابل شست‌وشو می‌باشد که با توجه به داشتن طرح های برجسته و حساسیت برخی از مشتریان در خصوص تجمع آلودگی در فضاهای خالی‌ای که در این نقوش وجود دارد، نگرانی آنان را به صورت کامل برطرف کرده است به طوری که وقتی در مجاورت آب داغ در ماشین ظرفشویی هم قرار می‌گیرد، حتی اگر ظرف طرح دار باشد نیز طرح آن نه تنها از بین نمی‌رود بلکه کم رنگ نیز نخواهد شد و اگر ظرف تک رنگ ساده باشد در سطح آن ترک ایجاد نخواهد شد و در طول زمان کِدِر نمی شود.

 

ویژگی‌های ظروف اوپال

ظروف اوپال نسبت به ظروف چینی از نظر طرح و نقش بسیار متنوع تر است. سطح این ظروف با طرح های بسیار ظریف و زیبا و گاهی فقط در حاشیه، جذابیت و گیرایی خاصی را به مشتریان خود ارائه می دهد و هر یک از این طرح ها باب سلیقه قشر خاصی از افراد می باشد.  ضمن اینکه اینگونه ظروف به نسبت ظروف چینی وزن و حجم کمتری دارند و برای مصارف روزمره و در میهمانی های غیر رسمی و برای چیدمان در فضاهای کوچک مناسب تر می باشند. ظروف اوپال از نظر سلامت و بهداشت برای مصرف‌کننده کاملاً سالم است و هیچ‌گونه ضرری به سلامت انسان وارد نمی‌کند ولی اگر این ظروف لب‌پر شود یا بشکند از نظر بهداشتی مورد تأیید برای سلامت فرد نیست.ظروف اوپال به علت به صرفه بودن از نظر قیمت و داشتن طرح‌های متنوع و مشتری پسند، طرفداران بیشتری نسبت به ظروف چینی پیدا کرده است و گزینه مناسبی برای خرید جهیزیه عروس و همچنین هدیه دادن می‌باشد.

 

 ملاحظه به هنگام خرید

یکی از نکاتی که خریدار باید به هنگام خرید ظروف اوپال به آن توجه کند این است که این ظروف قابلیت جایگزینی و یا اضافه کردن تکه‌ای از سرویس را داشته باشد چرا که هر ظرفی هرچقدر هم که محکم و مقاوم باشد باز هم احتمال شکستگی آن وجود دارد.

 

اقلام موجود در ظروف اوپال

ظروف اوپال شامل تمامی موارد مورد نیاز در منزل شما می‌باشد از جمله‌ی این اقلام می‌توان به پلو‌خوری، خورش‌خوری، سوپ‌خوری، کاسه، فنجان، نمکدان، ماگ، دیس و سرویس کودک اشاره نمود. که در صورت تمایل می‌توانید برای یک دست کردن ظروف مورد استفاده خود با کودکانتان از ظروف کودک اوپال هم استفاده کنید.

 

قیمت ظروف اوپال

قیمت گذاری ظروف اوپال به عوامل مختلفی از جمله طرح و نقش، رنگ و تعداد پارچه بستگی دارد. تعداد پارچه های این ظروف شامل 26پارچه و 42 پارچه است که به صورت 6 نفره، 8 نفره و 12 نفره تقسیم شده است که قیمت هرکدام از طرح‌های ظروف اوپال نسبت به تعداد پارچه‌ی آن متفاوت می باشد و نمی‌توان یک قیمت کلی و مشخص را برای این محصولات در نظر گرفت.

 

راهنمای خرید ظروف اوپال

خرید ظروف اوپال راه های زیادی دارد اما یکی از بهترین روش های آن خرید از فروشگاه اینترنتی لفتیکا می باشد شما می توانید با مراجعه به سایت لفتیکا تمام طرح و نقش و مدل های ظروف اوپال را مشاهده و در صورت تمایل خرید کنید.

مشاوره و پشتیبانی