0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

راهنمای خرید ظروف پخت و پز

ظروفی که در آن آشپزی می‌کنیم از اهمیت فوق العاده‌ای برخوردار است، چرا که این ظروف می توانند بر روی طعم و  رنگ، غذا اثر بگذارند. یکی از مهم‌ترین ظروف برای درست کردن غذا قابلمه و تابه است که هر روز از آن‌ها در آشپزخانه منازل و رستوران ها استفاده می‌شود. در این مطلب به راهنمای خرید قابلمه‌ و تابه و انواع انواع ظروف پخت‌ و‌ پز می پردازیم. 
 
راهنمای خرید ظروف پخت ‌و پز

قابلمه‌ها و تابه‌ها از انواع متنوعی تشکیل شده‌اند از جمله آنها می‌توان به قابلمه و تابه‌‌های استیل، تفلون، سرامیک، چدن، پیرکس، چینی و مس و … اشاره کرد که هرکدام از این‌ها ویژگی های خاص خود را دارند که با دانستن آن‌ها می‌توان انتخاب دقیق‌تر برای خرید داشت. در خرید ظروف پخت و پز  باید به گزینه های زیادی از جمله برند، اندازه، تکی یا چند پارچه بودن ظروف، رنگ، جنس و دسته ها و روکش آن توجه کرد.

راهنما خرید قابلمه

 قابلمه‌ها از جنس‌های متنوعی تولید می شوند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد که دانستن آن‌ها برای یک خرید درست به شما کمک می کند، ما در این مطلب سعی داریم تا زمینه ای برای آشنا کردن شما با انواع ظروف پخت و پز فراهم کنیم. 

تابه و قابلمه استیل

قابلمه استیل و تابه استیل

 یکی از ظروف پر استفاده در پخت‌ و پز ظروف استیل است، این ظروف از چند مدل تشکیل شده که نوع بادوام‌تر آن نوعی است که جذب آهن‌ ربا می شود و در برابر زنگ زدگی نیز مقاوم‌ تر است، به همین دلیل می توان در ماشین ظرفشویی نیز قرار داد. به علت اینکه  در ترکیبات قابلمه و تابه استیل، از مس و یا آلومینیوم  استفاده شده است، گرما را بهتر انتقال دهد.  این ظروف تاثیر در  طعم، رنگ و بوی غذا ندارد و میتوان از آن در فر نیز استفاده نمود. یکی از دلایلی که به خرید قابلمه استیل و تابه استیل توصیه می شود این است که این نوع ظروف هیچ گونه روکشی بر روی آن به کار نرفته است، به همین دلیل هیچ ماده شیمیایی وارد غذا نمی شود. مزیت دیگر ظروف استیل، دوام بالا و قیمت مناسب آن به نسبت دیگر قابلمه ها است. تابه و قابلمه استیل اگر به درستی نگهداری شوند، حتی بعد از سالها استفاده همچنان درخشنده باقی می مانند. برخی از ظروف پخت و پز به دلیل روکشی که بر روی آن به کار رفته است برای پخت برخی از مواد اسیدی و قلیایی مناسب نیستند، اما ظروف ساخته شده از استیل چنین مسئله ای ندارند. 

قابلمه و تابه تفلون

قابلمه و تابه تفلون

 ظروف تفلون از پر فروش‌ترین ظروف در بازار  قابلمه و تابه است. این گونه ظروف مزیت‌های خاص خود را دارند که مهم‌ترین آن نیاز کم به روغن نسبت به سایر ظروف است که این موضوع به خاطر نچسب بودن آن است. اما باید متذکر شد روکش نچسبی که در این ظروف قرار دارد دارای شیمیایی بوده و در صورت وارد شدن هرگونه خط و خش به ظروف، مواد شیمیایی وارد غذا می‌‌شود، اما در حالت عادی استفاده از این ظروف مشکلی ندارد. برای جلوگیری از این امر بهتر است که با قاشق و چنگال یا دیگر ابزارهای برنده مواد غذایی را هم نزنید و از قاشق های چوبی یا پلاستیکی استفاده نمایید. همچنین برای شستشوی سطح آن از اسکاج های زبر به هیچ عنوان استفاده نشود. قابلمه و تابه تفلون نسبت به برخی دیگر از انواع قابلمه قیمت مناسبی دارد و به دلیل فروش بالا انواع آن در سایز و رنگ های متنوع در بازار موجود است. برای اطمینان از کیفیت قابلمه تفلون، خرید خود را از برندهای معتبر انجام دهید.

 

قابلمه و تابه سرامیکی

 قابلمه‌ و تابه‌ سرامیکی مزایای متعددی نسبت به سایر ظروف هم رده‌ خود دارند. اولین موردی که می‌توان به آن اشاره نمود، سهولت در شستشوی این ظروف است چرا که غذا به راحتی از آن‌ها پاک میشود و شست و شوی آن راحت و آسان است که این موضوع به علت نچسب بودن این ظروف است. با قرار دادن  قابلمه‌ و تابه‌ سرامیکی در ماشین ظرفشویی نیز به راحتی و بدون هیچ مشکلی تمیز و پاکیزه خواهد شد. البته این موضوع را هم باید اضافه نمود که نچسب بودن این ظروف بر خلاف تفلون فاقد هرگونه مواد مضر و سمی است. مزیت این گونه ظروف در زمان پخت و پز انتشار حرارت به صورت یکسان در ظرف اس، همچنین این ظروف قابلیت قرار دادن در انواع محفظه‌های حرارتی مانند فر و ماکروویو را علاوه بر اجاق گاز دارند.

 

 قابلمه‌ و تابه‌ چدن

 قابلمه‌ و تابه‌ چدن مزایای متعدد و متنوعی دارد که در ادامه با آن‌ها بیشتر آشنا خواهیم شد. ظروف چدنی (قابلمه چدنی ، تابه چدنی ) دوام بسیار بالایی دارند که علت آن می‌تواند وجود آهن در این ظروف باشد، همچنین این ظروف نچسب بوده و طعم مطبوعی به غدای شما می دهد. ضمن اینکه تمیز کردن این ظروف سخت و دشوار نیست و حتی میتوان در ماشین ظرفشویی نیز قرار داد. از نکات بسیار مثبت این ظروف، حفظ گرما به مدت طولانی است که باعث می‌شود حتی مدتی پس از پخت، غذا را گرم نگه دارد و می‌توان آن‌ها را بدون هیچ مشکلی در فر قرار داد.  قابلمه‌ و تابه‌ چدن معمولا وزن بیشتری دارند و از دو نوع لعاب‌دار و بدون لعاب تولید می‌شوند. اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که پخت‌ و پز غذاهایی که در آن‌ها مواد اسیدی مانند آبلیمو و گوجه و سایر مرکبات اسیدی هست باید در نوع لعاب‌دار این ظروف انجام شود. 

 

 قابلمه‌ و تابه‌ مسی

 یکی از ظروفی که از قدیم‌الایام در آشپزخانه‌ها مورد استفاده بوده است؛ ظروف مسی است. این ظروف با طراحی‌های سنتی خود به بازار عرضه می‌شود و در پخت‌ و پز نیز گرما و حرارت را به خوبی منتقل می‌کنند. ضمن اینکه این گونه ظروف ارزش غذایی موادی که در آن پخته می شوند را بالا می‌برد و از این حیث کاملا از سایر ظروف متفاوت و منحصربه‌فرد است. ظروف مسی یکی از زیباترین  ظروف برای پخت و پز هستند و به دلیل مزایایی که برای سلامتی دارند از جمله از بین بردن باکتری و کم خونی، از گزینه های مناسب برای پخت غذا به شمار می آیند. ظروف مسی به دلیل ظاهر زیبایی استفاده دکوری نیز دارند.  قابلمه و تابه مسی در اندازه های مختلف در بازار وجود دارد و در صورت نیاز می تواند آن را به صورت ست چند پارچه خریداری کنید.

 

 قابلمه‌ و تابه‌ پیرکس

 ظروف پیرکس به نسبت سایر ظروف تابه و قابلمه ظریف‌تر بوده و نمی‌توان برای مدت طولانی به آن حرارت مستقیم آتش یا اجاق‌گاز را وارد کرد. اما این ظروف برای اجاق‌های برقی و ماکروویو کاملا مناسب می‌باشد و استفاده از آن برای پخت غذاهای آبکی نظیر خورش‌ها مناسب است. ظروف پیرکس باید از کیفیت تولید بالایی برخوردار باشند و لبه های آن برنده نباشند. ظروف پیرکس باکیفیت، به هیچ عنوان دارای حباب نمی باشند، زیرا ظروف حباب دار ظرفیت شکنندگی بیشتری دارند. قابلمه و تابه پیرکس یکی از  سالم ترین ظروف برای پخت و پز هستند. قابلمه و تابه پیرکس در مقابل ظروف شیشه ای در مقابل حرارت زیاد، مقاومت بسیار بیشتری دارند.

 

راهنمای خرید ظروف پخت و پز

 ظروف پخت و پز بسیار متنوع و گوناگون است و ما سعی کردیم تا اجناس به اصطلاح‌ پرمصرف بازار را به شما کاربران معرفی نماییم. امید است مطالب فوق در خصوص راهنما خرید تابه برای شما مفید بوده باشد. خرید ظروف پخت و پز راه های زیادی دارد اما یکی از بهترین روش های آن خرید از فروشگاه اینترنتی لفتیکا می باشد شما می توانید با مراجعه به این سایت به تمام آنچه که میخواهید دست پیدا کنید و در صورت تمایل خریدی راحت و آسان داشته باشید.

مشاوره و پشتیبانی