0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

تفاوت درجه عالی و یک در محصولات چینی زرین

احتمالاً در مورد درجه کیفیت "عالی و یک" محصولات شرکت چینی زرین شنیده باشید و برای شما این سوال آمده است که چه تفاوتی بین این محصولات وجود دارد. مسائل زیادی در این مورد مطرح می شود و برخی افراد از نا آگاهی و یا سودجویی، مطالبی را مطرح می کنند که واقعیت ندارد. در این مطلب می خواهیم به تمامی سوالات احتمالی در ذهن شما پاسخ دهیم و به شما کمک کنیم خریدی مطمئن تر داشته باشید.

محصولات چینی زرین، از محبوب ترین برندهای چینی است که به دلیل کیفیت بالایی که دارد حتی از  برخی از محصولات خارجی نیز  در رتبه بالاتری قرار می گیرد. به همین دلیل محصولات درجه یک و سه، چینی زرین از برخی محصولات چینی درجه عالی بازار،  کیفیت بهتری دارد.

  • از جمله سوالاتی که معمولاً خریداران چینی زرین پس از روبرو شدن با درجات کیفیت به ذهنشان می رسد می توان به موارد زیر اشاره کرد:
  •  آیا کیفیت مواد مصرفی برای چینی درجه یک و عالی متفاوت است؟
  •  آیا در مراحل تولید تفاوتی وجود دارد؟ مثلا اینکه پخت طولانی تر یا دمای متفاوت در کوره دارند؟
  •  آیا چینی های درجه یک و سه شکننده تر هستند؟
  •  آیا به علت پایین تر بودن کیفیت محصولات درجه یک و سه می توان آن ها را در ماشین ظرفشویی شست؟
  •  آیا طرح روی محصولات درجه عالی ثابت است ولی درجه یک ممکن است پاک شود؟
  •  چگونه می شود درجه محصولات چینی زرین را متوجه شد؟

به طور کلی محصولات چینی زرین از کیفیت تولید و بسته بندی بسیار خوبی برخوردار هستند و به جرات می توان گفت به راحتی با نمونه های با کیفیت خارجی قابل رقابت هستند و رقیب جدی داخلی ندارد. چینی زرین برخلاف اکثر شرکت های داخلی که با دو درجه کیفیت محصولاتشان را عرضه می کنند، با سه درجه کیفیت عالی، یک و سه محصولاتش را عرضه می کنند.

شرکت های تولید کننده چینی معمولاً اجناس ایراد دار را به عنوان درجه 2 و کم نقص و بدون ایراد را درجه یک می نامند. ولی چینی زرین ایران به علت بالا بودن کیفیت تولید و سخت گیری بسیار در مرحله کنترل کیفیت، محصولات خود را به 3 درجه تقسیم کرده است. در واقع میتوان گفت شرکت های دیگر نمی توانند محصول نهایی با کیفیت "درجه عالی" تولید کنند.

 از توضیحات بالا می توان به این نتیجه رسید که تفاوتی در مواد مصرفی و مراحل پخت این محصولات وجود ندارد و این تقسیم بندی تنها به علت کیفیت محصول نهایی است. ولی هنوز سوالاتی در این بین بی پاسخ مانده است، مثلاً در مورد اینکه تا چه حد سخت گیری برای تفکیک محصول درجه یک از سه و درجه یک از عالی وجود دارد؟

به این سوال می‌شود این گونه پاسخ داد که محصولات چینی زرین به علت استفاده از به روز ترین دستگاه ها با کمترین نقص ممکن تولید می شوند، به طوری که محصولات درجه 3 این شرکت معمولا با ایرادات بسیار جزئی مواجه هستند و با توجه به قیمت پایینی که دارند از طرفداران زیادی برخوردارند. به همان نسبت محصولات درجه یک و عالی نیز با حساسیت و ریزبینی بسیار زیادی از هم تفکیک می شوند و قاعدتاً ایراد مشهودی در این درجات کیفیت قابل مشاهده نیست، به صورتی که تشخیص بین درجه یک و عالی برای افراد عادی به سختی قابل انجام است.

 

لازم به ذکر است که کنترل کیفیت در چند مرحله اتفاق می افتد، لذا تصمیمات متفاوتی برای کمتر نمود پیدا کردن این تفاوت ها اتخاذ می شود. به طور مثال اکثر چینی هایی که در مرحله پخت چینی سفید ( قبل از اضافه شدن طرح) از کیفیت پایین تری برخوردار هستند جدا شده و با برند دوم چینی زرین یعنی چینی یاسمن عرضه می شوند. به همین علت برای تزیین چینی یاسمن از طرح های شلوغ تر استفاده میکنند تا ایراد لعاب کمتر نمایان شود. لذا اکثر چینی های درجه سه با لوگوی چینی زرین با ایرادات در بخش دکور مواجه هستند، نه کیفیت چینی. از دیگر مسائلی که معمولاً رعایت می شود این است که چینی های درجه یک را برای طرح های پُرتر و شلوغ تر استفاده می کنند تا ایرادات هرچند جزئی، کمترین نمود را داشته باشند.

در پاسخ به این سوال که چگونه می شود درجه کیفیت محصولات چینی زرین را تشخیص داد، باید گفت کلیه محصولات چینی زرین با درج عنوان و درجه کیفیت بر روی جعبه محصول به راحتی قابل تشخیص هستند. در گذشته درجه کیفیت چینی زرین با یک برچسب در پشت محصول قابل تشخیص  بود، به صورتی که آرم مشکی پشت ظروف درجه عالی هستند و ظروف با آرم سبز درجه یک و ظروف با آرم  سه لاتین (III) قرمز رنگ درجه سه هستند  اما در حال حاضر  مشخصات کیفیت بر روی بسته محصول درج می گردد.

از مطالب ذکر شده می توان به این نتیجه رسید که تفاوت زیادی بین درجه کیفیت یک و عالی در محصولات چینی زرین نیست. اگر می خواهید هزینه کمتری برای خرید چینی مورد پسندتان بکنید، چینی درجه یک تهیه کنید، زیرا هیچ تفاوتی به لحاظ مقاومت ظروف در برابر ضربه و شست و شو وجود ندارد و ایرادات این درجه کیفیت با حساسیت زیاد و نگاه کارشناسانه قابل مشاهده است.لازم به ذکر است این درجه بندی در مورد چینی های هتلی نیز صدق میکند و این دسته بندی به دلیل تفاوت کیفیت محصول نهایی  در چینی های هتلی نیز به چشم می خورد.فروشگاه لفتیکا افتخار نمایندگی رسمی چینی زرین دارد و به صورت مستقیم محصولات این شرکت را به صورت درجه یک و عالی عرضه می کند. شما میتوانید سرویس های 12 نفره کامل، 6 نفره غذا خوری، سرویس های چای خوری، سرویس های قهوه خوری و سرویس های پیاله چینی زرین را از سایت لفتیکا مشاهده کنید، قیمت ها را مقایسه و خرید خود را با قیمت مصوب شرکت انجام دهید. 

 ⚠️ طبق اعلامیه سال 1401 شرکت چینی زرین رنگ مارکها که در گذشته بیانگر درجه کیفی محصول بوده یکسان سازی شده است و فقط توسط برچسب روی کارتن، درجه کیفی محصول مشخص میشود.

مشاوره و پشتیبانی