0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

ست لوازم آشپزخانه یونیک

از آن جایی که آشپزخانه برای خانم خانه همانند قلب خانه می‌باشد و بیشترین وقت خانم خانه در آشپزخانه سپری می‌شود، پس بایستی از لوازمی استفاده شود که علاوه بر کارایی آن در آشپزخانه باید چشمنواز و زیبا باشد تا آشپزخانه ای زیبا داشته باشد . سعی کنید برای آشپزخانه لوازمی را تهیه کنید که علاوه بر این که به آشپزخانه تان زیبایی می‌بخشد نیازات شما را هم در هنگام پخت و پز رفع ‌نماید پس در هنگام خرید لوازم آشپزخانه به این نکتات دقت نمایید. یکی از مواردی که در آشپزخانه به چشم می‌خورد داشتن ست لوازم آشپزخانه یونیک است.

ست لوازم آشپزخانه می توان شامل سرویس قابلمه ، سرویس ظروف پلاستیکی، سرویس پارچه ای، سرویس پا سماوری، کفگیر و ملاقه ، انواع ظروف غذا خوری و پذیرایی و …. باشد که موارد نام برده شده جزو اقلام کوچک و بزرگ آشپزخانه محسوب می ‌شود . در این مقاله می‌خواهیم درباره ست لوازم آشپزخانه یونیک و کاربرد آن در آشپزخانه با هم به بحث و بررسی بپردازیم .

ست جا حبوباتی

یکی از ست های لوازم آشپزخانه ست جا حبوباتی یونیک است که بسیار در آشپزخانه کاربرد دارد . این ست در طرح و رنگ های مختلفی در بازار وجود دارد و عرضه می‌شود اما علاوه بر این که ست جا حبوباتی باید زیبا و جذاب باشد باید دارای کیفیت باشد تا بتوانید به بهترین شکل از آن استفاده نمایید.

سرویس قابلمه

سرویس قابلمه جزو لوازمی می‌باشد که تقریباً هر روز با آن سر و کار داریم . قابلمه هایی که در بازار وجود دارد در انواع طرح ها و جنس های گوناگونی به فروش می‌رسد شامل : سرامیک، گرانیت، استیل، تفلون، چدن، مس، آلومینیوم و…. را می توان اشاره نمود . در زمان خرید سرویس قابلمه باید توجه نمایید که جنس بدنه و روکش قابلمه چه می‌باشد و از چه نوع جنسی تشکیل شده است به دلیل این که مواد غذایی موجود تماس مستقیمی با قابلمه دارد و در صورت بد بودن جنس قابلمه، باعث ورود مواد سرطان زا به مواد غذایی خواهد شد . پس در هنگام خرید قابلمه دقت کنید که مبادا سلامتی شما را به خطر بیندازد.

همان طور که می‌دانید قابلمه تفلون از قدیمی ترین قابلمه هایی می‌باشد که در عین مضر بودن بسیار پرطرفدار است . به این دلیل که برای پخت غذا لازم نیست روغن زیادی استفاده شود و از طرف دیگر شست و شوی آن راحت تر می‌باشد . طی تحقیقاتی که بر روی قابلمه های تفلون انجام شد، متوجه شدند این نوع قابلمه بسیار برای انسان ضرر دارد و به همین خاطر قابلمه های تفلون در اروپا دیگر استفاده نمی‌شود . به شما پیشنهاد می‌کنیم برای پخت و پز های طولانی از قابلمه های چدن استفاده نمایید . در عین حال که این قابلمه گران است اما برای  سلامتی انسان ضرری ندارد و تنها ضعف یا بدی این نوع قابلمه نداشتن رنگ و تنوع در آن است. از دیگر سرویس قابلمه ای که نام بردیم قابلمه های استیل است . قابلمه استیل بهداشتی تر از سایر قابلمه ها نامیده شده است.

محاسنی که این قابلمه دارد می توان به طولانی بودن عمر قابلمه و هم چنین زنگ نزدن آن اشاره کرد اما نقطه ضعف آن این است که چون بلافاصله حرارت آتش را انتقال می ‌دهد مواد موجود در قابلمه زود می‌سوزد و برای جلوگیری از سوختن مواد غذایی باید با شعله کم مواد را بپزید . می‌توان نتیجه گرفت که از بین جنس های مختلف سرویس قابلمه، قابلمه سرامیکی بهتر است . قابلمه سرامیکی تا زمانی که خط و خشی دچار نشده باشد بهترین قابلمه می‌باشد .

ست ظروف پلاستیکی

بدون وجود ظرف پلاستیکی در آشپزخانه آشپزی امکان پذیر نخواهد بود. دلایلی که باعث می‌شود تا به سمت ظروف پلاستیکی برویم مقرون به صرفه بودن و تنوع بالا و هم چنین کارایی آن در آشپزخانه است.

سرویس آشپزخانه پارچه ای

برای تهیه سرویس پارچه آشپرخانه علاوه بر زیبا و شیک بودنش باید به مواردی هم دقت نمایید. سرویس پارچه ای شامل : دمکنی، دستکش فر، کیسه نان و سبزی، دستگیره، حوله آشپزخانه،پیش بند، سبد نان، زیر بشقابی یا رومیزی، کاور مایکرویو می‌باشد . مزیت اصلی برای  استفاده از این ست ها، شست وشوی راحت آن است حتی امکان این را دارد تا پس از شستن آن را اتو کنید، همین طور علاوه بر اینکه آشپزخانه شما را تمیز و مرتب نشان می‌دهد آن را زیباتر نیز جلوه می‌دهد. برای این که ست پارچه ای با فضای آشپزخانه شما مطابقت داشته باشد به رنگ هایی که در آشپزخانه به کار رفته دقت نمایید.

ست کفگیر و ملاقه

یکی دیگر از لوازمی که در هر آشپزخانه ایرانی مورد نیاز است، داشتن کفگیر و ملاقه می‌باشد. این ست دارای شکل، نوع و جنس مختلفی می‌باشد. ست کفگیر و ملاقه شامل: کفگیر، ملاقه، کفگیر پهن و گرد، قاشق اسکوپ و غیره است . جنس هایی که از این ست در بازار مشاهده می‌شود شامل: جنس سیلیکونی، استیل، چوبی و …. است.

برای خرید این ست در ابتدا لازم است جنسی را انتخاب کنید که با استفاده از آن به سلامت شما ضرری وارد نکند. بیشتر مردم از جنس چوبی استفاده می‌کنند. به دلیل حساس بودن ظرف و جلوگیری از خط و خش بر ظرف از کفگیر و ملاقه چوبی استفاده می‌نمایند اما محققان توصیه شان براین است که کفگیر و ملاقه چوبی را حذف نمایند چرا که چوب آلودگی محیطی و ترکیب مختلف موجود را به خود جذب و به مواد منتقل می‌نماید.

توصیه می‌شود در هنگام پخت و پز از کفگیر و ملاقه استیل استفاده نمایید. جنس استیل به دلیل وجود متریال هایی که دارد واکنش شیمیایی کمتری در مواد غذایی ایجاد می‌کنند و سلامتی انسان را تهدید نمی‌کند . علاوه بر استیل، جنس پلاستیکی هم وجود دارد که ما آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم. کفگیر و ملاقه پلاستیکی از موادی تهیه شده که گرما بر روی آن تأثیر نمی‌گذارد از طرفی هم قیمت مناسبی نیز دارد . حال به محصولات ست لوازم آشپزخانه یونیک اشاره می‌کنیم تا شما با ویژگی این نوع محصولات آشنایی پیدا نمایید.

سرویس 8 پارچه آشپزخانه استیل یونیک

مشخصات:

  • جنس : استیل
  • تعداد پارچه: 8 

 

سرویس کمرباریک 8 پارچه صورتی درب استیل یونیک

مشخصات

  • تعداد : 8 پارچه
  • رنگ: استیل، صورتی

 

سرویس کمرباریک 8 پارچه کرم درب طلایی یونیک

مشخصات :

  • تعداد : 8 پارچه
  • رنگ:کرمی، طلایی

سرویس کمرباریک 8 پارچه صورتی درب استیل یونیک

 

 

سرویس 7 پارچه کفگیر و ملاقه تفلون یونیک

مشخصات :

  • نام تجاری: unique
  • جنس بدنه : تفلون
  • قابلیت شست و شو دارد
  • مواد تشکیل دهنده : پلاستیک فشرده درجه یک
  • پروانه بهداشت : دارد

 

سرویس 7 پارچه کفگیر و ملاقه دسته استیل یونیک

مشخصات :

  • جنس : استیل سیلیکونی
  • تعداد طبقات : 1
  • تعداد پارچه : 7
  • قابلیت شست و شو درماشین ظرف شویی : دارد

سرویس 7 پارچه کفگیر و ملاقه دسته استیل یونیک 

پا سماوری 7 پارچه سرامیکی یونیک

مشخصات : 

  • جنس: سرامیک
  • تعداد پارچه : 7

این محصول در طرح ها و نقش‌های گوناگون موجود است.

 

برای خرید ست لوازم آشپزخانه یونیک می‌توانید به صورت اینترنتی از فروشگاه لفتیکا به سادگی محصولات مورد نظر خود را دریافت نمایید.

مشاوره و پشتیبانی