0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

انواع قابلمه

مقایسه جنس و پوشش قابلمه

 هر کدبانوی ایرانی در آشپزخانه نیاز به وسایل و ابزار‌های مخصوص به آن را دارد تا به راحتی بتواند غذایی لذیذ برای افراد خانواده تهیه کند. یکی از وسایل‌هایی که مایحتاج هر آشپزخانه در هنگام پخت غذا می‌باشد؛ قابلمه و تابه است. قابلمه جزو وسایل ضروری م در هر آشپزخانه تلقی می‌شود. همان طور که می‌دانید قابلمه‌ها از  جنس های  مختلفی ساخته و روانه بازار شده اند. قابلمه‌ و تابه، بسیار پراستفاده هستند و روزانه تا چند نوبت ممکن است از آنها استفاده شود. امروزه به دلیل گرانی اجناس و پایین آمدن قدرت خرید، همه سعی بر این دارند تا قابلمه و تابه‌هایی را انتخاب و خریداری نمایند که در عین این که به آشپزخانه زیبایی می‌بخشد، طول عمر بالایی نیز داشته باشد. به همین خاطر بانوان دست به مقایسه جنس و پوشش قابلمه می‌زنند و با کمی تحقیق به سراغ خرید جنس و طرح قابلمه مورد نیاز خود می‌روند که خب کمی زمانبر می‌باشد،  اما در جهت انتخاب یک قابلمه مناسب می‌تواند کمک کند. در  این مطلب مربوط به انواع قابلمه تلاش بر این است تا شما را با انواع قابلمه و تابه و همین طور جنس و پوشش قابلمه‌های موجود در بازار مطلع سازیم تا خریدی مناسب نیاز خود داشته باشید، پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.

 راهنمای خرید انواع قابلمه

مقایسه جنس و پوشش قابلمه

 همان طور که می‌دانید در بازار انواع قابلمه و تابه وجود دارد که هر کدام از آن‌ها به دلیل ویژگی خاصی که دارند، توانسته اند نظر گروهی از مشتریان را به خود جلب نمایند. خریداران باید قبل از خرید هر قابلمه یا تابه ای به مواردی چون سالم یا ناسالم بودن بدنه، جنس، برند، اندازه، بهداشتی  و استاندارد بودن ، میزان کیفیت و دوام آن، مقاومت در برابر حرارت و ضربه ، مدت عمر، وزن، قیمت و در آخر طرح و نقش و سایز آن دقت نمایند. یکی از  ویژگی هایی که باید به  آن دقت کرد و در اولویت اول قرار داد، جنس است .

هر جنسی ویژگی خاص خود را دارد و هر فرد بسته به نیاز خود اقدام به خرید می‌نماید . همان گونه که در جریان هستید جنس قابلمه و تابه در نوع‌های مختلفی وجود دارد که این جنس‌ها را می‌توان از قیبل : لعابی، استیل، شیشه، تفلون، سرامیک، چینی و … نام برد و درباره معایب و مزایایز انواع قابلمه صحبت می‌کنیم.

در ابتدا باید گفت که هیچ جنسی در حال حاضر عالی و بدون عیب نمی‌باشد و هر جنسی از معایب و مزایایی خاصی برخوردار می‌باشد که در ادامه به آن‌ها اشاره می کنیم. توصیه می‌شود در هنگام خرید طریقه استفاده و نگهداری از قابلمه و تابه را پرس و جو یا دستور العمل بر روی جعبه را مطالعه کنید. 

 

قابلمه استیل

خرید قابلمه استیل

اولین موردی که می‌خواهیم در مورد آن به بحث و بررسی بپردازیم قابلمه‌ای با جنس استیل می‌باشد . با آزمایشاتی که بر روی این جنس انجام شده است، می‌توان گفت که یکی از جنس‌هایی که به لحاظ بهداشتی بودن، می‌تواند خیال بانوان ایرانی را از سلامت و بهداشت آن راحت کند قابلمه استیل می‌باشد. ویژگی منحصر به فردی که این جنس دارد، طول عمر بالای آن است و دیر تر منجر به خرابی قابلمه می‌شود، اما تنها ویژگی منفی که این جنس دارد این است که به دلیل رابطه مستقیمی که با شعله گاز دارد و سریع تر از دیگر قابلمه ها، گرما سطح قابلمه را فرا می‌گیرد و منجر به سوختن مواد غذایی می‌شود. بنابراین حتماً در حین استفاده دقت نمایید تا غذای شما نسوزد.

برخی دیگر از قابلمه ها اگر از کیفیت بالایی برخوردار نباشند، به مرور و با خط و خش افتادن، باعث انتقال ذرات و روکش قابلمه با داخل مواد غذایی می شود که برای سلامتی مضر است. اما قابلمه استیل که از جنس استیل ضد زنگ است، به هیچ عنوان ذراتی از قابلمه به داخل غذا سرایت نمی کند.

عمر قابلمه های استیل بسیار طولانی است و به دلیل اینکه دارای روکش نیستند که بعد از مدتی از بین برود و دچار  زنگ زدگی نیز نمی شود، از گزینه های مناسب برای افرادی است که به دنبال قابلمه های باکیفیت برای استفاده طولانی مدت هستند. قابلمه استیل به وجود اینکه عمر بالایی دارد اما قیمت مقرون به صرفه ای داشته و گزینه مناسبی برای خرید است.

البته قابلمه های استیل به دلیل اینکه مانند برخی دیگر از قابلمه ها از  دارای روکش نچسب نیست در صورت چسبیدن غذا به قابلمه، شستن آن کمی زمانبر است.

 

قابلمه سرامیکی

خرید قابلمه سرامیکی

قابلمه سرامیکی جدیدترین جنس‌ قابلمه است که وارد بازار شده است. این جنس نچسب بوده و در برابر خط و خش مقاوم است. ویژگی خوبی که این جنس دارد این است که استفاده از قابلمه سرامیکی ضرری به بدن انسان وارد نمی‌کند و به خوبی گرما را به تمامی سطوح قابلمه پخش می‌کند اما از لحاظ قیمت کمی گران می‌باشد. قابلمه سرامیکی مانند تفلون دارای یک روکش است اما این روکش مانند تفلون مضر نمی باشد و در برابر قاشق های فلزی مقاومت بیشتری دارد و دیرتر خط و خش می افتد. در واقع قابلمه سرامیکی در برابر سایش مقاومت بیشتری از  خود نشان می دهد.

اگرچه قابلمه هایی که دارای روکش هستند، باید به خوبی مراقبت شوند تا عمر روکش تا ایجاد خط و خش کم نشود و بهترین گزینه استفاده از قاشق های چوبی و پلاستیکی و شتشتن آنها با اسفنج به جای اسکاچ های زبر است. در رابطه با ظاهر قابلمه های سرامیکی یکی از زیباترین ظاهرها را دارند و در انواع رنگ ها تولید می شوند در حالیکه برخی دیگر از قابلمه ها محدودیت در رنگ دارند.

 

قابلمه مسی 

خرید قابلمه مسی

یکی از قابلمه‌هایی که دست ساز و بسیار زیبا می‌باشد قابلمه‌ای با جنس‌ مس است. تفاوت قابلمه دست ساز ایرانی این است که قیمت این نوع جنس برخلاف دیگر جنس‌های موجود در بازار براساس کیلو محاسبه می‌شود. علاوه بر زیبایی که این جنس به آشپزخانه شما می‌دهد به دلیل این که در داخل قابلمه مسی از فلز پوشانده شده تا مس وارد غذا نشود، نسبت به مواد اسیدی واکنش نشان نمی‌دهد و طعم غذا به معنی واقعی می‌باشد . بسیاری از بانوان برای تزئینات آشپزخانه و به عنوان دکور هم از آن استفاده می‌کنند .

 

قابلمه گرانیتی

 قابلمه گرانیتی

جنس گرانیتی به لحاظ دوام و استحکام بسیار مقاوم و نچسب می‌باشد. شست وشوی آن بسیار راحت می‌باشد. با تهیه این نوع جنس قابلمه می‌توانید روغن کمتری در حین پخت غذا استفاده و به کارببرید و طعم واقعی غذا را می‌توانید بچشید . در ادامه می‌توان اضافه کرد که  در قابلمه گرانیتی غذا دیرتر سوخته می‌شود .

 قابلمه گرانیتی یک نمونه از قابلمه های نچسب است، اگرچه نسبت به قابلمه تفلون به دلیل  نداشتن آلیاژهای مضر  سالم تر است. بر خلاف تصور قابلمه های گرانیتی ارتباطی با سنگ گرانیت ندارند و تنها به دلیل تشابه در ظاهر این اسم بر روی آن گذاشته شده است. روکش قابلمه گرانیت ترکیبی از تفلون و سرامیک است. این ترکیب باعث افزایش مقاومت قابلمه و افزایش طول عمر آن شده است. هم چنین این لایه ضخیم باعث شده است که در برابر حرارت و شعله زیاد به نسبت دیگر قابلمه ها مانند استیل و تفلون، غذا دیرتر بسوزد.

مانند دیگر قابلمه ها، قابلمه گرانیتی نیز باید از برندهای معتبر تهیه شود، زیرا برخی از قابلمه هایی که به نام گرانیت در بازار وجود دارد، روکش قابلمه، ضخامت لازم را ندارد.

 

قابلمه چدن

خرید قابلمه چدنی

قابلمه چدنی دارای عمری طولانی می‌باشد اما به دلیل چدن موجود در این قابلمه وزن آن سنگین می‌باشد، به طوری که اگر در دست نگاه دارید سنگینی آن حس می شود. این جنس در برابر حرارت از مقاومت بالایی برخوردار است و می‌تواند مدت زیادی قابلمه را گرم نگه دارد. قابلمه های چدنی معمولا قیمت بالایی دارند. بسیاری از قابلمه های چدنی موجود در بازار در واقع، آلومینیوم فشرده همراه با روکش است. 

باید مراقب باشید که قابلمه های چدنی به هیچ عنوان از فاصله زیاد سقوط نکنند، زیرا باعث شکستن قابلمه یا ترک برداشتن آن می شود.

 

قابلمه چینی

خرید قابلمه چینی

 از جدیدترین انواع قابلمه در بازار قابلمه چینی است که محبوبیت زیادی نیز پیدا کرده است. قابلمه های چینی ظاهر بسیار زیبا و ظریفی دارند و ظاهر آنها با دیگر قابلمه های موجود در بازار کاملا متفاوت است. محبوب ترین مدل چینی در بازار، قابلمه چینی برند چینی زرین است که در سه سایز کوچک، بزرگ و متوسط و رنگ های پاستلی سبز، آبی، صورتی، طوسی، سفید و کرم تولید شده است. این قابلمه چینی امکان استفاده در مایکروفر را نیز دارد و به دلیل ظاهر شیک و رنگ خاص خود می توان غذا را در همین قابلمه بر روی میز  سرو کرد. درب این قابلمه ها هم رنگ و هم جنس بدنه می باشد 

 

قابلمه شیشه ای

 قابلمه پیرکس

قابلمه شیشه ای به قابلمه پیرکس معروف است. این جنس همانند جنس سرامیکی و استیل بهداشتی و سالم می‌باش و موادی از جنس بدنه به دلیل آسیب روکش وارد غذا نمی شود. قابلمه پیرکس در برابر حرارت مقاوم می‌باشد و می‌توان در فر یا مایکرویو هم از آن استفاده کرد.

 

قابلمه تفلون

 خرید قابلمه تفلون

جنس تفلون طرفدار بسیاری دارد و دلیل اصلی آن خاصیت نچسب بودن آن است. قیمت قابلمه تفلون بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و بهتر است در صورت خرید حتماً از برند‌های معروف و معتبر تهیه و خریداری نمایید. قابلمه های تفلون وزن کمی دارند. تنها نکته ای که در  قابلمه تفلون مانند دیگر قابلمه های روکش دار باید رعایت شود، این است که از  قاشق و چنگال فلزی را به بدنه داخلی آن نکشید و از قاشق های چوبی یا پلاستیکی استفاده نمایید تا روکش تفلون دچار آسیب نشود.

برای خرید انواع قابلمه و انواع تابه می‌توانید مراکز منتخب مراجعه کرده و پس از مشاهده محصولات آنها را خریداری نمایید. اما پیشنهاد ما به شما این است که بدون دردسر و با خیال راحت از فروشگاه اینترنتی لفتیکا خریداری نمایید و محصول را درب منزل تحویل بگیرید.

 

 

 

مشاوره و پشتیبانی