0
سبد خرید شما خالیست! اگر در حال ثبت سفارش بوده اید با مراجعه به پروفایل خود و قسمت سفارش های من میتوانید ادامه همان سفارش را انجام دهید.
برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید

چینی طرح گل سرخی

طرح گل سرخی

اگر به چند دهه قبل برگردیم تصور مردم آن دوران از ظرف غذا چیزی شبیه تصویر زیر بود. ظروف تزیین شده با گل های سرخ که در اصطلاح عامیانه به چینی گل سرخی معروف شده اند. این طرح را نمونه های خارجی نیز به وفور میبینیم و طرحی جهانی به شمار می آید و طرفداران بسیاری در دنیا دارد و امروزه غیر ممکن است تا نمونه هایی از آن ها را در خانه های قدیمی یا خانه مادربزرگتان ندیده باشید. طرح چینی گل سرخی حدود 1700 قدمت دارد ولی حدود دهه 50 و 60 به عنوان کالای لوکس وارد سفره ایرانیان شد و رقیب سرسختی برای ظروف ملامین در آن زمان به شمار می رفت. قیمت بالای این ظروف باعث شده بود تا از آن به عنوان ظروف مخصوص میهمانی ها استفاده شود.

چینی گل سرخی

 

آیا امروزه ظروف چینی گل سرخی طرفدارانی دارد؟

 چینی گل سرخی یکی از قدیمی ترین مدل های ظروف چینی بوده است. این طرح به میزانی در زمان قدیم محبوب بوده که مثلاً هر شخص برای خرید سرویس جهیزیه عروس، حتماً سراغ چینی طرح گل سرخی می رفته. اما با گذشت زمان و با ظهور طرح ها و مدل های جدید چینی در بازار و همچنین علاقه مردم به طرح های جدید و نوگرایی سرویس های غذاخوری خود، فروش این مدل ظروف چینی از رونق افتاد. ولی امروزه به علت حالت نوستالژیک این ظروف، مجدداً علاقمندان زیادی را به خود جلب کرده است. برند های مختلفی همچون چینی زرین مدل ها و طرح های جدیدی  از این نوع ظروف را به بازار عرضه کرده اند .

 

محبوب ترین طرح های گل سرخی کدام است ؟

شرکت چینی زرین به عنوان تولید کننده پیشرو در تولید چینی در خاورمیانه با توجه به درخواست مکرر بازار مصرف، در سالهای اخیر مبادرت به طراحی و تولید چینی طرح گل سرخی با دو نوع ترکیب رنگی متفاوت کرده است. انتخاب اسم آران و بیدگل که نام دو تا از شهرهای قدیمی کشورمان است و قرابت زیادی با هم دارند برای این دو طرح از کارهای خلاقانه این شرکت است. چینی طرح بیدگل با رنگ های سبز و قرمز و نزدیک تر به طرح های قدیمی است ولی در تزیین چینی طرح آران  از رنگ های ترکیبی و پخته تر استفاده شده است.

 

چینی طرح بیدگل

طرح گل سرخی یکی از طرح های جهانی و پرتکرار چینی می باشد که بیشتر تولید کنندگان ظروف چینی در جهان آن را تجربه کرده اند.

 چینی گل سرخی این بار با نام بیدگل در طراحی های چینی زرین حضور پیدا کرده است. تقاضای مکرر بازار مصرف برای خرید چینی گل سرخی شرکت چینی زرین را بر آن داشته است مجدد دست به باز طراحی تولید این گل آرایی قدیمی و پرطرفدار بزند. طرح های آران و بیدگل با الهام از چینی گل سرخی طراحی و تولید شده اند، تفاوت این دو مدل را در رنگ ها می توانید جستجو کنید به طوری که رنگ های طرح بیدگل با غلظت بیشتر و نزدیک تر به چینی های قدیمی است و رنگ های طرح آران کمی ملایم تر و نزدیکتر به رنگ خاکستری طراحی شده است. این طرح نیز مانند طرح آران، هم در قالب ایتالیا اف طراحی شده است و هم دارای انواع سرویس ها از جمله  سرویس 102 پارچه ، سرویس 28 پارچه غذاخوری ، سرویس چای خوری ، سرویس قاب و قدح و… است. اقلام سرویس 102 و 28 پارچه بیدگل عیناً مانند اقلام طرح آران می باشد. یکی از جذابیت های بعضی از سرویس های طرح آران و بیدگل  این است که در طراحی آن ها از طلا در دور بشقاب ها استفاده شده باشد، که باعث زیبایی و ارزش دوچندان آن شده است.

 

چینی طرح آران

همانطور که پیش تر گفتیم چینی طرح آران یکی از پرفروش ترین طرح های چینی گل سرخی می باشد طراحی سرویس آران این گونه است که گل های سرخی به صورت خوشه ای در دور بشقاب های این سرویس حک شده اند و این گل ها همان زیبایی نوستالژیک را به اقلام این سرویس داده اند. رنگ های بکار رفته در طرح آران رنگ های پخته تری هستند. این طرح نیز در قالب ایتالیا اف تولید شده است که  ایتالیا اف یکی از قدیمی ترین و کاربردی ترین و در عین حال پرطرفدارترین قالب طراحی شده چینی زرین است. ایتالیا اف شامل گل آرایی های بسیار متنوع و زیادی بوده است که یکی از دلایل پرفروش بودن این قالب همین گل آرایی منحصر به فرد آن است. طرح آران شامل سرویس های  102 پارچه ، 28 پارچه و سرویس قاب و قدح است، که اقلام هر یک را در ادامه شرح میدهیم.

 

ترکیب سرویس 102 پارچه آران  و بیدگل

این سرویس از نظر تعداد اقلام برای یک مهمانی نه چندان بزرگ مناسب است ( 12 نفره ) اما اگر تعداد مهمانان شما بیشتر از 12 نفر است می توانید از سرویس های 6 نفره برای تکمیل آن و اضافه کردن تعداد نفرات استفاده کنید و یا تعداد بیشتری سرویس 12 نفره تهیه کنید. اقلام تشکیل دهنده سرویس های 102 پارچه به شرح زیر می باشند:

سوپ خوری با در: یک عدد با گنجایش 3256 سی سی (2 پارچه)

دیس: سه عدد با قطر (42 × 1) + (38 × 2) سانتی متر

بشقاب غذا خوری: هجده عدد با قطر 25 سانتی متر

بشقاب خورش خوری: دوازده عدد با قطر 23 سانتی متر

بشقاب میوه خوری: هجده عدد با قطر 19 سانتی متر

سالاد خوری بزرگ: یک عدد با قطر 25 سانتی متر

سالاد خوری کوچک: دوازده عدد با قطر 15 سانتی متر

نمک پاش: سه عدد با گنجایش 58 سی سی

فلفل پاش: دو عدد با گنجایش 58 سی سی

سماق پاش: یک عدد با گنجایش 106 سی سی

قوری چای خوری با در: یک عدد با گنجایش 900 سی سی (2 پارچه)

قندان با در: یک عدد با گنجایش 355 سی سی (2 پارچه)

فنجان: دوازده عدد با قطر 8 سانتی متر

نعلبکی: دوازده عدد با قطر 14 سانتی متر

شکر ریز: دو عدد با گنجایش 290 سی سی

 

ترکیب سرویس 28 پارچه آران و بیدگل

این سرویس 6 نفره است. بیشتر یک سرویس دم دستی است که معمولاً برای استفاده روزانه در خانه از این سرویس استفاده می کنند ، همچنین از سرویس های 6 نفره غذاهوری می توان به عنوان مکمل برای سرویس های 12 نفره کامل نیز استفاده کرد.

سالاد خوری کوچک: شش عدد با قطر 14سانتی‌متر

دیسدو عدد (با قطر 38 سانتی‌متر و 42 سانتی متر)

بشقاب غذا خوری: شش عدد با قطر 25 سانتی‌متر

بشقاب خورش خوریشش عدد با قطر 22سانتی‌متر

بشقاب میوه خوری: شش عدد با قطر 19سانتی‌متر

نمک پاش: دو عدد با گنجایش 55 سی سی

 

مشاوره و پشتیبانی